mgr Monika Koch - Korga 

pedagog, specjalista w zakresie psychokorekcji zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży oraz psychologii zachowań społecznych.

Kwalifikacje:

  • Uniwersytet Śląski, Wydział Pedagogiki i Psychologii Studia Magisterskie „Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza”.
  • Uniwersytet Śląski, Wydział Pedagogiki i Psychologii Studia Podyplomowe „Psychologia zachowań społecznych” – doskonalenie wiedzy i umiejętności w zakresie :
  • psychologii zachowań społecznych i organizacyjnych,
  • optymalizacji procesów komunikowania się z ludźmi i zarządzania grupą
  • motywowania innych,
  • rozpoznawania zachowań nieetycznych,
  • rozwiązywania konfliktów,
  • prowadzenia negocjacji,
  • kształtowania prawidłowych relacji interpersonalnych,
  • radzenia sobie w kontaktach z ludźmi,
  • szeroko pojętej komunikacji interpersonalnej,
  • uprawnienia do planowania i prowadzenia treningu autoprezentacji, treningu zarządzania sobą oraz treningu asertywności.
  • Wyższa Szkoła Zarządzania w Katowicach, Studia Podyplomowe „Zarządzanie w oświacie”
  • Uniwersytet Śląski, Wydział Pedagogiki i Psychologii Studia Podyplomowe „Psychokorekcja Zaburzeń Zachowania Dzieci i Młodzieży” - kwalifikacje do pracy w zakresie udzielania pomocy terapeutycznej (indywidualnej i grupowej) dzieciom i młodzieży oraz rodzinom, wykazującym zaburzenia w zachowaniu i zaburzenia emocjonalne.

Kursy i szkolenia doskonalące:

Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny Metis w Katowicach:

  • „Uczeń, nauczyciel i rodzic w kontekście praw i obowiązków w szkole”
  • „Trening pewności siebie”
  • „Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje”
  • „ Działania interwencyjne na terenie szkoły”
  • „Prezentacja metody interwencji profilaktycznej w szkole w sytuacji występowania środków psychoaktywnych”
  • „Edukacja humanitarna jako element profilaktyki”
  • „Uczeń z chorobą przewlekłą w warunkach szkolnych”
  • „Problemy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – współczesne zagrożenia
  • behawioralne”
  • „Praca z uczniem zdolnym”
  • „SOS pomoc szkole w sytuacji kryzysu”   - półroczny cykl warsztatów
  • „Zaburzenia emocjonalne i lękowe dzieci i młodzieży”
  • „Procedura Niebieskiej Karty”
  • „Dziecko z zaburzeniami zachowania. Zrozumieć i pomóc”
  • „Sytuacje kryzysowe w szkole z perspektywy Policji”
  • „Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie”
  • ”Specyfika pracy nauczyciela z dorastającym uczniem”
  • „ W sieci elektronicznej przemocy”
  • „ Terapia i diagnoza psychologiczna”
  • „Zaburzenie lękowe u dzieci i młodzieży”
  • „Psychomanipulacja i metody werbunku sekt destrukcyjnych” - Śląskie Centrum Infomacji o Sektach i Grupach Psychomanipulacyjnych
  • „Trening Zastępowania Agresji TZA/ART” tygodniowe szkolenie kwalifikacyjne, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej w Warszawie
  • „Diagnozowanie problemów wychowawczych w środowisku szkolnym” – Ośrodek Kształcenia „Wszechnica”.

mgr Elwira Laszczak

psycholog.

Kwalifikacje:

  • Uniwersytet Śląski, Wydział Pedagogiki i Psychologii Studia Magisterskie „Psychologia zdrowia” – kwalifikacje do udzielania świadczeń psychologicznych polegających w szczególności na: diagnozie psychologicznej, opiniowaniu oraz na udzielaniu pomocy psychologicznej.

Kursy i szkolenia doskonalące:

  • Diagnoza i terapia psychologiczno-pedagogiczna - Studium Prawa Europejskiego
  • Koordynator zespołu do spraw pomocy psychologiczno-pedgogicznej w szkole placówce - Studium Prawa Europejskiego
  • Problemy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – współczesne zagrożenia behawioralne – SWPS Katowice
  • Mówimy NIE na UzależnieNIE – Instytut Twórczej Integracji
  • Zaburzenia emocjonalne i lekowe u dzieci i młodzieży – Metis
  • Uczeń zagrożony wykluczeniem społecznym na edukacyjnym i zawodowym rynku pracy – Metis
  • Procedura Niebieskiej Karty – Centrum Doradztwa i Kształcenia Kadr
  • Bezpieczeństwo w szkole – Studium Prawa Europejskiego
  • SOS pomoc szkole w sytuacji kryzysu – Metis
  • Interwencja profilaktyczna wobec ucznia eksperymentującego ze środkami psychoaktywnymi i wchodzącego w zachowania problemowe –Metis
  • Dopalacze i inne środki psychoaktywne – jak nie ulęgać złudzeniom i reagować na czas - Metis
  • Działania profilaktyczne i procedury postępowania na terenie szkoły w sytuacjach zagrożenia uczniów przestępczością i demoralizacją i uzależnieniami – Studium Doskonalenia Zawodowego PRAECEPTOR
  • Szanse i zagrożenia –certyfikat
  • Bezpieczeństwo w internecie – odpowiedzialne korzystanie z mediów spolecznościowych przez dzieci i młodzież – PPP certyfikat
  • Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje –Metis
  • Agresja w szkole – SWPS w Katowicach
  • Szkolny program profilaktyki – Metis
  • Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych – WOM Katowice
  • Sojusz rodziców ze szkołą na rzecz wychowania wartościowego człowieka – WOM Katowice
  • Zaburzenia depresyjne u dzieci i młodzieży - Metis
  • Nastolatek a pandemia - skuteczne interwencje w klasie - Metis

Film prezentujący obsługę systemu naboru elektronicznego można obejrzeć tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=2cRjtr30HZc&feature=youtu.be

Ważne pojęcia i informacje:

LISTA PREFERENCJI – uszeregowana według kolejności istotności (od tego, na którym kandydatowi zależy najbardziej do tego, na którym zależy mu najmniej) lista oddziałów, do których kandydat chce się ubiegać o przyjęcie w ramach rekrutacji.

Każdy kandydat może wybrać z oferty edukacyjnej maksymalnie trzy szkoły w Dąbrowie Górniczej, a w nich dowolną ilość oddziałów, a następnie do listy preferencyjnej może dodać szkoły z dowolną ilością oddziałów z innych miast.

 

SZKOŁA PIERWSZEGO WYBORU – szkoła prowadząca oddział wskazany przez kandydata na pierwszym miejscu listy preferencyjnej. Szkoła pierwszego wyboru prowadzi obsługę danego kandydata – przyjmuje od niego dokumenty oraz dokonuje ich weryfikacji.

 

WNIOSEK – dokument stanowiący formalne zgłoszenie do procesu rekrutacji, składany
w szkole pierwszego wyboru.

 

Wniosek można składać  za pomocą jednej z niżej wymienionych form:

  • osobiście w sekretariacie szkoły w godzinach 7:30 – 15:00.

Do II Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Dąbrowie Górniczej mogą przychodzić jedynie osoby zdrowe bez jakichkolwiek objawów wskazujących na chorobę zakaźną.

Osoby przebywające na terenie szkoły mają obowiązek:

  • przy każdym wejściu/ wyjściu ze szkoły zdezynfekować ręce płynem do dezynfekcji znajdującym się przy drzwiach wejściowych,
  • zakrywania ust i nosa (np. przyłbice, maseczki),
  • zachowania dystansu społecznego między sobą wynoszącym minimum 1,5 metra.
    • w formie elektronicznej na adres e – mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w formie skanu. Wniosek uznaje się za przyjęty, po otrzymaniu przez kandydata potwierdzenia przyjęcia wniosku wysłanego przez szkołę pierwszego wyboru na adres zwrotny e – mail,
    • w formie elektronicznej za pomocą systemu naboru elektronicznego podpisanego profilem zaufanym.

 

Klasa

POLONISTYCZNO- SPOŁECZNA (PS)

ROK SZKOLNY 2019 / 2020

ZAJĘCIA EDUKACYJNE OBOWIĄZKOWE

REALIZOWANE W ZAKRESIE ROZSZERZONYM:

 

I rozszerzenie – język polski

II rozszerzenie - wiedza o społeczeństwie

III rozszerzenie – geografia lub historia

Przedmioty, z których oceny wymienione na świadectwie ukończenia szkoły będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym: język polski, matematyka, język angielski lub język niemiecki, do wyboru spośród: geografia, historia, wiedza o społeczeństwie.

 

 

Klasa

JĘZYKOWA (J)

ROK SZKOLNY 2019 / 2020

ZAJĘCIA EDUKACYJNE OBOWIĄZKOWE

REALIZOWANE W ZAKRESIE ROZSZERZONYM:

 

I rozszerzenie – język angielski lub język niemiecki

II rozszerzenie - geografia

III rozszerzenie – historia lub wiedza o społeczeństwie

Przedmioty, z których oceny wymienione na świadectwie ukończenia szkoły będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym: język polski, matematyka, język angielski lub język niemiecki, do wyboru spośród: geografia, historia, wiedza o społeczeństwie.

 

 

Absolwenci gimnazjów

Klasa

MATEMATYCZNO – INFORMATYCZNA (MI)

ROK SZKOLNY 2019 / 2020

ZAJĘCIA EDUKACYJNE OBOWIĄZKOWE

REALIZOWANE W ZAKRESIE ROZSZERZONYM:

  • I rozszerzenie – matematyka
  • II rozszerzenie - informatyka
  • III rozszerzenie – fizyka lub geografia

Przedmioty, z których oceny wymienione na świadectwie ukończenia szkoły będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym: język polski, matematyka, język angielski lub język niemiecki, do wyboru spośród: fizyka, geografia, informatyka.

 

Klasa

BIOLOGICZNO – CHEMICZNA (BC)

ROK SZKOLNY 2019 / 2020

ZAJĘCIA EDUKACYJNE OBOWIĄZKOWE

REALIZOWANE W ZAKRESIE ROZSZERZONYM:

 

  • I rozszerzenie – biologia
  • II rozszerzenie - chemia

Przedmioty, z których oceny wymienione na świadectwie ukończenia szkoły będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym: język polski, matematyka, język angielski lub język niemiecki, do wyboru spośród: biologia, chemia.

 

Nasi uczniowie w projekcie "Erasmus +" - Poronin marzec 2016


18 marca rozpoczęliśmy kolejna edycję projektu Erasmus +"Act on it".
Projekt jest realizowany w języku angielskim, wspólnie z grupą młodzieży słowackiej i litewskiej. Celem projektu jest zintegrowanie i zawiązanie więzów przyjaźni z naszymi rówieśnikami z naszych krajów partnerskich. Młodzież realizuje również szereg przedsięwzięć związanych z problemem ochrony środowiska oraz podniesienia naszej świadomości ekologicznej.
Ale, co najważniejsze, nasi uczniowie pomimo ciężkiej i efektywnej pracy, bawią sie doskonale.